A fost dezvoltată învățând de la natură în condiții extreme și este compusă din 3 elemente:

  1. tehnica de respirație
  2. concentrarea mentală
  3. expunerea graduală la frig

Tehnica de respirație creează fluctuații majore ale gradului de aciditate din sânge, făcând ca sângele să devină alcalin și produce de asemenea eliberarea de adrenalină (epinefrină) într-o cantitate mai mare decât la oamenii care experimentează pentru prima dată săritura cu bungee-jumping. Acești hormoni de stres reprimă răspunsul sistemului imunitar. Nu este vorba despre stresarea organismului, ci mai degrabă de punerea lui într-o stare activă. Acest lucru poate avea implicații foarte mari în tratamentul unei varietăti de afecțiuni asociate cu inflamația excesivă sau persistentă, în special bolile autoimune.

Respirația este sursa principală a vieții. Cu o gură de aer intrăm în această lume și cu o ultimă răsuflare o părăsim. Oamenii respiră insuficient ca și cum aerul ar costa bani, iar ritmul și profunzimea respirației nu sunt corecte, de asemenea. Prin tehnicile de respirație conștientă ne relaxăm, ne recăpătăm puterea și devenim stapânii propriei vieți. Învățând să ne controlăm respirația, învățăm totodată cum să ne controlăm fricile, emoțiile și gândurile în general.

Oamenii de știință au examinat modul în care comunică inima și creierul și cum anume ne influențează această conexiune în viața de zi cu zi. Mintea și inima sunt conectate cu respirația. Daca există o tensiune interioară, respirația va fi deficitară, de aceea relaxarea este atât de importantă. Momentele în care expirăm și inspirăm sunt momente în care o parte din viața noastră pleacă și o alta nouă vine. Se estimează că oamenii respiră în general în jur de 50% din cât ar trebui să respire, ceea ce înseamnă lipsa de eficiență și pierdere de energie.

Nu putem respira pentru ieri sau mâine, ci doar pentru aici și acum. Iată de ce respirația conștientă ne conectează la momentul prezent. Modul în care respirăm determină modul în care ne bate inima, care este conectată cu emotiile noastre. Cu ajutorul minții ne controlăm plămânii, cu ajutorul plămânilor ne controlăm respirația, cu ajutorul respirației ne controlăm chimia interioară, iar atunci când chimia interioară este în echilibru, ne simțim bine și suntem sănătoși. Mintea este controlată cu ajutorul frigului și meditației, iar în felul acesta, prin antrenament devenim spirite libere pentru că vindecarea vine din interior.

Concentrarea mentală este al doilea element din metoda dezvoltatată de Wim Hof. Este cunoscut faptul că o pregătire mentală corespunzătoare este un avantaj pentru procesele de gândire, acțiune și învățare. La fel ca marii înțelepți de odinioară, Wim Hof afirmă că o bună pregătire mentală duce la creșterea puterii interioare. De aceea, concentrarea și meditația sunt foarte importante în lucrul cu frigul. Concentrarea este importantă pentru a te putea focaliza pe scopul pe care vrei să-l atingi și reprezintă diferența între omul capabil de realizări comparabile cu cele ale lui Wim Hof și un om obișnuit. În lipsa concentrării, frigul s-ar simți cu aceeași intensitate ca pentru oricine altcineva și pentru persoana care practică metoda Wim Hof.

Atunci când ești supărat, bolnav, depresiv, anxios, dezorientat, mintea îți este încețoșată și nu mai poți vedea cu claritate lumea din jurul tău. Cu ajutorul practicii metodei Wim Hof ne putem recâștiga pacea interioară, sănătatea, fericirea, puterea și curajul. O minte controlată este cel mai bun prieten, în timp ce o minte dezordonată ne este cel mai mare dușman. Atenția ne construiește realitatea. Această metodă poate aduce îmbunătățiri semnificative într-o mulțime de probleme de sănătate precum artrita, depresia, anxietatea, boala Parkinson, oboseala și multe altele.

Exercițiile de expunere graduală la frig. Temperaturile scăzute și cufundarea în apa cu gheață sunt o poartă către sufletul nostru și ne permit să atingem locul unde ne reamintim cine suntem cu adevărat, ființe divine. Frigul te face mai puternic, te învață să dobândești confortul în situațiile dificile. Traiul în societatea modernă ne-a îndepărtat mult de la natură și ne-a făcut să alegem mai mereu zona de comfort. Astfel, oamenii s-au obișnuit să dea repede drumul la căldură sau să se îmbrace gros atunci când este frig. În metoda Wim Hof, frigul devine vectorul de acces în funcționarea sistemului nervos autonom (care este asociat de asemenea cu sistemul imunitar).

Atunci când se expun la frig, oamenii obișnuiți suferă degerături. Acest lucru se întâmplă deoarece corpul retrage sângele de la extremități pentru a proteja și menține la o temperatură optimă organele interne (inimă, plămâni, ficat, rinichi). Expus la frig extrem, omul incepe sa simtă furnicături la nivelul pielii, apoi senzație de arsură sau poate chiar să-și piarda de tot sensibilitatea. Atunci când temperatura interioară scade sub 35 de grade se instalează hipotermia. În acest caz, bătăile inimii, presiunea sângelui și ritmul respirației vor scădea, iar persoana se va simți foarte slăbită, urmând să-și piardă conștiința, și după aproximativ o oră urmează moartea. În apa înghețată acest proces este mult accelerat și durează aproximativ 3 minute.

Wim Hof a dezvoltat o metodă bazată pe simplitate și eficiență. Așa cum spune Wim Hof “frigul este nemilos, dar drept în același timp”, el te pune față în față cu temerile tale. Nu poți păcăli frigul, însă atunci când înveți să-l respecți, el te răsplătește și îți oferă încredere în tine, sănătate, curaj, fericire și îți deschide o ușă către sufletul tău, unde posibilitățile pe care le găsești sunt infinite. Gheața și temperaturile scăzute devin astfel o poartă către suflet, locul unde ne reamintim cine suntem cu adevărat, ființe divine. Frigul te face mai puternic și te învață să dobândești confortul într-o zonă de disconfort.

Cei interesați să practice metoda Wim Hof își pot crește producția de căldură din corp (în timpul testelor asupra lui Wim Hof, în timp ce era expus la gheață, metabolismul său a crescut cu 300%). De-a lungul timpului s-a demonstrat că oamenii care fac dușuri reci au mai multe celule albe (cele care luptă împotriva bolilor) în organism. Dușul rece face rata metabolică să crească și astfel se produce căldura, iar organismul este menținut cald, în condiții optime. În același timp, sistemul imunitar este activat, rezultând eliberarea unui număr mai mare de celule albe.

Grăsimea maro (cu concentrație mare de mitocondrii) se găsește la noii-născuți, care o au depozitată în cantități mari și-i ajută să-și recâștige căldura pierdută. După vârsta de 9 luni acest tip de grăsime începe să scadă, iar la adulți tinde să fie în cantități foarte mici sau chiar să lipsească. S-a demonstrat că grăsimea maro se activează la frig pentru a-i oferi corpului căldura, iar prin practica metodei Wim Hof aceste depozite se refac, înlocuind grăsimea albă.

Experimentele științifice făcute asupra practicanților metodei Wim Hof au demonstrat că aceste trei componente ale metodei – exercițiile de respirație, exerciții de pregătire mentală și exercițiile de expunere gradată la frig – au un efect pozitiv asupra corpului.

Care sunt beneficiile acestei metode?

  • întărește sistemul imunitar
  • crește nivelul de energie
  • crește rezistența la frig
  • influențează sistemul imunitar
  • întărește sistemul nervos
  • mărește puterea de concentrare
  • mărește prezența în meditație
  • permite o recuperare fizică mai rapidă după antrenament
  • sporește eliberarea de endorfine, ceea ce duce la instalarea stării de fericire.

Add Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *